תופעות לוואי? משרד הבריאות חושף את הנתונים המלאים

צבי טסלר No Comments on תופעות לוואי? משרד הבריאות חושף את הנתונים המלאים

לאחר שמתנגדי חיסונים טענו כי אין מידע שקוף לציבור על מידת תופעות הלוואי בקרב מתחסנים ברחבי הארץ, ובעקבות שמועות ההפחדה הקונספירטיביות שהופצו בדבר תופעות לוואיקשות – במשרד הבריאות מרגיעים וחושפים את נתוני תופעות הלוואי כפי שדווחו בקרב כל המתחסנים ברחבי הארץ

צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית
21:09
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on טרור פסיכולוגי: חמאס מפרסם סרטון של שניים מהחטופים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עושים סוף לתיאוריות הקונספירציה: מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מפרסם את נתוני בטיחות החיסון – תופעות הלוואי המדווחות לאחר החיסונים. הדברים עלו בעקבות המידע שנערך לאורך כל תקופת החיסונים, ומוצלב על ידי רופאים וסטטיסטיקאים מהשורה הראשונה ומטובי בניה של מערכת הבריאות שמנסים לסייע בכל דרך במאבק בנגיף.

משרד הבריאות אוסף מידע על תופעות לוואי באופן שיטתי ומצליב אותו עם המידע הנאסף במדינות אחרות בעולם ועם ניסויים קליניים הנערכים בחיסונים. החיסונים הם כלי מרכזי וחשוב במלחמה בנגיף ובשמירה על הבריאות והשגרה של כולנו בצל מגפה עולמית.

משרד הבריאות עוקב, מנטר ואוסף באופן שיטתי ורציף מידע על תופעות הלוואי המדווחות לאחר החיסונים, ותוצאות המעקב הזה הולמות באופן חד משמעי את קביעת הגופים המדעיים והרפואיים המובילים בעולם: החיסונים הינם בטוחים ויעילים, תופעות הלוואי אם ישנן לרוב קלות וחולפות.

עיקרי הנתונים: מנת החיסון השלישית מלווה בשיעור קטן יותר של תופעות מדווחות (למשל עייפות, חולשה, כאב מקומי באזור הזריקה) לעומת המנות הקודמות. מספר התופעות המשמעותיות שנצפו בחיסון השלישי הסתכם ב-19 בלבד (בחלקם עדיין נבדק הקשר לחיסון), מתוך כ-3.2 מיליון מתחסנים בחיסון שלישי.

עוד מוסרים רופאי משרד הבריאות: דלקת שריר הלב בבני נוער (מיוקרדיטיס) – נכון ל-25.09.21 דווחו 11 מקרים בגיל 12-15, מתוך 331,538 (שיעור אפסי) מתחסנים במנה ראשונה ו-255,444 (שיעור אפסי – 0.00043%) מתחסנים במנה השנייה. מכאן עולה שמדובר בתופעה נדירה  ביותר, וגם היא חולפת לרוב אחרי זמן קצר. חשוב לציין שהסיכון למיוקרדיטיס כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון.

עם זאת ישנה הערכה המוגדרת כתת דיווח.  כלומר, על אף האיסוף השיטתי על דיווחים, המשרד מניח שקיים תת- דיווח של תופעות קלות במיוחד, אשר לא פוגעות בשגרת החיים ולא מצריכות מעקב רפואי.

בתוך כך מדווח כי בעוד כשבוע וחצי יגיע משלוח חיסוני אסטרזניקה הראשון לישראל ובו 22 אלף מנות. החיסון יוצע לכ-2,000 מנועי חיסון, מי שפיתח תגובה חריפה לחיסון פייזר, החיסון של אסטרזניקה מבוסס על טכנולוגיה אחרת שמותאמת להם יותר.



0 תגובות